Felanmälan

När du flyttat in och vill göra en felanmälan vänder du dig till vår eftermarknadsavdelning via formuläret nedan.

 

VIKTIGT – LÄS IGENOM DENNA TEXT INNAN DU GÖR EN FELANMÄLAN.

Mellan 0-6 månader efter Slutbesiktning gäller följande:

  • Akuta skador anmäls direkt till LB-Hus alternativt ta direktkontakt med tex rörmokare (läckage).
  • Dagen efter godkänd slutbesiktning har du 6 månader på dig att anmäla synpunkter och anmärkningar, som ej uppdagats vid slutbesiktning.
  • I slutet av 6 månaders perioden summerar du dina synpunkter och anmärkningar och anmäler till felanmälan på LB-Hus.se.
  • Eftermarknadsansvarig eller eftermarknadstekniker tar kontakt med dig för information kring vidare åtgärder.

 

Mellan 6-24 månader efter slutbesiktning gäller följande:

  • Punkter som uppkommer mellan 6-24 månader efter slutbesiktning tas upp på garantibesiktning som ska hållas och ingen felavhjälpning sker under perioden.
  • Allvarliga fel åtgärdas: Vatten, större el-fel, värme, maskiner samt dörrar och fönster som satt sig.
  • Garantibesiktning anmäls alltid av kund.

Felanmälan

När du flyttat in och vill göra felanmälan, vänder du dig till vår eftermarknadsavdelning via detta formulär.
Om du vill framföra förbättringsförslag, eller vill anmärka på något under byggprocessen – är du alltid välkommen att maila till info@lbhus.se

Genom att skicka in formuläret godkänner du att LB-Hus sparar information om dig. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår integritetspolicy.